ΝΕΑ - ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2012

  • Συνέδριο MARQUES στην Αθήνα.

Στις 18 – 21 Σεπτεμβρίου 2012 διεξήχθη με μεγάλη επιτυχία στην Αθήνα το συνέδριο της οργάνωσης των Ευρωπαίων δικαιούχων σημάτων, MARQUES. Η Βάλη Σακελλαρίδη ήταν μέλος της οργανωτικής επιτροπής. Το συνέδριο που είχε ως κεντρικό θέμα «Trade Marks: Sign of the Times» συγκέντρωσε το ενδιαφέρον των 800 περίπου συνέδρων.

Τίποτα πια δεν είναι μόνο «στατικό», ακόμη και η διαφήμιση των brands και των σημάτων έχει γίνει διαδραστική και «κινητή» (mobile advertising) ενώ με την ανίχνευση της γεωγραφικής τοποθεσίας μπορεί και αλλάζει σε πραγματικό χρόνο. Τα διαφορετικά μέσα επικοινωνίας και ενημέρωσης συγκεντρώνονται και ενσωματώνονται πλέον όλα σε ένα μοναδικό μέσο, ενώ ταυτόχρονα προσαρμόζονται άμεσα ανάλογα με τα δεδομένα που φθάνουν συνεχώς από διαφορετικές βάσεις δεδομένων.

Οι σύνεδροι έμειναν έκπληκτοι όταν η Stacey King του γραφείου Richemont της Αγγλίας ανέφερε και παρουσίασε σε βίντεο τη «μεγεθυμένη πραγματικότητα» (Augmented Reality) που εφαρμόζεται σε ένα κατά τα άλλα συνηθισμένο περιοδικό με τη χρήση συγκεκριμένης εφαρμογής κινητού τηλεφώνου. Ο χρήστης τοποθετεί τη συσκευή με την κάμερα, που πλέον όλα σχεδόν τα κινητά τηλέφωνα διαθέτουν, πάνω από το εξώφυλλο ή τη σελίδα περιοδικού και σε δευτερόλεπτα στην οθόνη του κινητού αρχίζει να «παίζει» κλιπ διαφήμισης για το προϊόν που διαφημίζει η σελίδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο στις Η.Π.Α. το έτος 2011 ξοδεύθηκαν για «κινητή διαφήμιση» 1,6 δισεκατομμύρια δολλάρια, ποσό 149% μεγαλύτερο από ότι το έτος 2010.

Τι σημαίνουν τα παραπάνω για την εφαρμογή των νόμων πνευματικής ιδιοκτησίας και προστασίας των δικαιωμάτων στα σήματα, το copyright, τα σχέδια και τα διακριτικά γνωρίσματα εν γένει; Μια μεγάλη πρόκληση καλείται να αντιμετωπίσει ο νομικός κόσμος εφαρμόζοντας νομοθετικές διατάξεις που υπάρχουν από παλιά, καθώς και νεώτερες οι οποίες όταν εκδοθούν μπορεί να είναι ήδη ετεροχρονισμένες και ίσως πρακτικά μη εφαρμόσιμες. Από την άλλη πλευρά η νομολογία και τα δικαστήρια πολλές φορές αδυνατούν να προλάβουν τις εξελίξεις. Τα θέματα αυτά, με ιδιαίτερη έμφαση στις τεχνολογικές εξελίξεις, συζητήθηκαν εκτενώς στο συνέδριο, το οποίο κατά γενική ομολογία ήταν από τα πιο επιτυχημένα της οργάνωσης MARQUES.

Επιστροφή