ΝΕΑ - ΜΑΪΟΣ 2011

  • Διεύρυνση αρμοδιοτήτων του ΟΗΙΜ (του Γραφείου Σημάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης)

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε την αναβάθμιση του ρόλου του ΟΗΙΜ, που εδρεύει στο Αλικάντε της Ισπανίας, αναφορικά με την προστασία των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας (συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων σήματος, ευρεσιτεχνίας, σχεδίου κλπ.). Ήδη, από το 2009, λειτουργεί το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Παραποίησης και Πειρατείας (EuropeanObservatoryonCounterfeitingandPiracy) το οποίο έχει την αρμοδιότητα να οργανώνει την εκπαίδευση του προσωπικού των αρμόδιων αρχών στα κράτη μέλη, συμπεριλαμβανομένων των τελωνειακών, της αστυνομίας και των δικαστικών αρχών. Το ΟΗΙΜ θα μεσολαβήσει ώστε να γίνει πιο κατανοητή η σημασία και η αξία των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, να βελτιωθεί η διαδικτυακή επικοινωνία και γενικότερα η συνεργασία των αρμόδιων αρχών των κρατών μελών με κοινό στόχο την πρόληψη και καταπολέμηση της πειρατείας καθώς και την επιμόρφωση σχετικά με τα υπάρχοντα τεχνικά εργαλεία για την πρόληψη και καταπολέμηση της πειρατείας.

Πηγή: ALICANTE NEWS
http://oami.europa.eu/ows/rw/pages/OHIM/OHIMPublications/newsletter/1105/editorial.en.do

  • Τιμητική διάκριση των σημαντικότερων «μυαλών» της Ευρώπης

Η έκτη τελετή για την απονομή του Βραβείου του Ευρωπαίου Εφευρέτη έγινε στην Βουδαπέστη, όπου βραβεύτηκαν πέντε εφευρέτες ανάμεσα σε 15 υποψηφίους. Όπως γράφτηκε στην εφημερίδα FinancialTimes «οποιοσδήποτε πιστεύει ότι οι ευρεσιτεχνίες είναι βαρετές θα έπρεπε να είναι εκεί». Εφευρέσεις που προτάθηκαν για βράβευση ήταν ευρεσιτεχνίες που έφεραν την επανάσταση στη μεταφορά δεδομένων στο διαδίκτυο ή που βελτίωσαν την υγεία εκατομμυρίων ανθρώπων. Αίσθηση προκαλεί η σεμνότητα όλων των διακριθέντων και ο τρόπος με τον οποίο επαίνεσαν τη συνεισφορά άλλων επιστημόνων ή των ομάδων τους, «υποβιβάζοντας» κατά κάποιο τρόπο τη δική τους συνεισφορά. Επίσης, όλοι τόνισαν τη ζωτική σημασία της προστασίας των ευρεσιτεχνιών τους αφού αυτή τους βοήθησε όχι μόνο να κερδίσουν από την επένδυσή τους, αλλά προσέφερε επίσης κύρος και προοπτική στις εφευρέσεις τους. Σύντομες ταινίες, με διάρκεια λιγότερο από δύο λεπτά, παρουσίασαν τους υποψηφίους και περιέγραψαν με σαφήνεια την ευρεσιτεχνία, τον οικονομικό της αντίκτυπο καθώς και την επίδρασή της στην καθημερινή μας ζωή. Ταυτόχρονα, έδειξαν ότι ευρεσιτεχνία δεν είναι μόνο η συναρμογή τεχνικής και νομικής ορολογίας, αλλά μέρος της πραγματικής ζωής! Περισσότερα για τους βραβευθέντες καθώς και το θεσμό στην ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού Γραφείου Ευρεσιτεχνικών (http://www.epo.org/news-issues/european-inventor.html)

Πηγή: Ευρωπαϊκό Γραφείο Ευρεσιτεχνιών (European Patent Office) – Ιστοσελίδα του Blog του Προέδρου του οργανισμού, κου BenoîtBattistelli, Θέμα “European Inventor Award” 25 Μαΐου 2011
http://blog.epo.org/european-inventor-award/honouring-europes-brightest-minds/

  • Συμμετοχή στο ετήσιο συνέδριο της διεθνούς οργάνωσης ΙΝΤΑ

Το ετήσιο συνέδριο της οργάνωσης ΙΝΤΑ (InternationalTrademarkAssociation) έλαβε χώρα στις 15-18 Μαΐου 2011 στο SanFrancisco των Η.Π.Α., όπου συμμετείχαν περισσότεροι από 9.100 σύνεδροι από όλο τον κόσμο.

Η εταιρεία DolbyLaboratories με έδρα το SanFrancisco είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει σε ένα μικρό αριθμό δικηγόρων-συνεργατών της, το μουσείο για την ιστορία της εταιρείας που στεγάζεται στα εντυπωσιακά γραφεία της, καθώς και τη ξεχωριστή αίθουσα προβολών που διαθέτει για τη δοκιμή των νέων προϊόντων της εταιρείας, στην οποία η οπτική και ακουστική εμπειρία της τεχνολογίας Dolby 3D ήταν μοναδική.

Ο κεντρικός ομιλητής του συνεδρίου ήταν ο JohnAnderson, πρόεδρος και γενικός διευθυντής της εταιρείας LeviStrauss & Co., που ιδρύθηκε το 1853 στο SanFrancisco και το 1873 της απονεμήθηκε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το πρώτο τζην παντελόνι. Στην πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία του, ο  JohnAndersonεπικεντρώθηκε στο πόσο σημαντικό είναι για μια εταιρεία τόσο η προστασία του «brand» της παγκοσμίως, όσο και το να διατηρείται αυτό επίκαιρο και πιστό στις ρίζες και την ιστορία της εταιρείας. Η ισχύς και η λήξη των «brands» εξαρτάται από την ικανότητά τους να προσαρμόζονται στην εκάστοτε εποχή και να αντιμετωπίζουν τον ανταγωνισμό, κάτι που απαιτεί σκληρή και συνεχή δουλειά. Δεν αρκεί η απλή κατοχύρωση σημάτων. Το «brand» πρέπει να δοκιμάζεται και να ανανεώνεται διαρκώς, να είναι εφευρετικό, πρωτότυπο και ταυτόχρονα κλασσικό.

 

Επιστροφή